[OSM-talk-nl] Publicatie GIS Magazine

Martijn van Exel mvexel at gmail.com
Sun Oct 21 21:07:56 UTC 2007

Ha allen,

Ik heb weer contact gehad met de hoofdredacteur van GIS Magazine. Hij
wil graag een artikel publiceren over OSM. Ik heb hem toegezegd dat
we deze prima publicitaire gelegenheid  op de komende Mapping Party
(volgend weekend, zie de Wiki) zullen bespreken. We kunnen het dan
hebben over de gewenste insteek, toonzetting e.d. GIS Magazine
kennende zullen ze het liefst hebben dat wij het goeddeels zelf
schrijven.

Iedereen die in Nederland professioneel met geografische informatie
bezig is, leest GIS magazine of heeft er in elk geval toegang toe.
Een mooi platform dus om eens iets te vertellen over OSM. Ik denk dat
het algemene verhaal, dat we nu een landsdekkend bestand hebben
dankzij AND, al wel is doorgedrongen. Wat interessant is om een blik
op de toekomst te geven: hoe gaat OSM nu verder? Wat voor data willen
we toevoegen? Wat kunnen we verbeteren aan de AND-data? Allemaal
vragen waar we het juist komend weekend over gaan hebben. Ik denk dat
we du makkelijk tot een mooi raamwerk voor een artikel kunnen komen.

Ik zal nog even informeren hoeveel woorden etc. en of er nog bepaalde
verwachtingen / voorwaarden zijn (diepgang, thema) en neem die mee
voor volgend weekend.

Ideeën vooraf natuurlijk welkom!

Martijn