[OSM-talk-nl] OpenStreetMap kaart van Nederland voor Garmin GPS

Lambertus osm at na1400.info
Mon Oct 22 09:26:13 BST 2007

Danny Maas wrote:
> Ik heb de kaarten getest op m'n Garmin Etrex Legend (geen kleur), en ze
> werken prima.
>
> Helaas past alleen Zuid Nederland, maar inzoomen gaat aardig.
>
> Ik heb ze er op gezet met Sendmap 2.0
>
> Misschien kunnen ze nog in kleinere stukjes geknipt worden.
> Dan is het zefls mogelijk om ze als onderdeel van Mapsource in te laden.
> Daar valt dan weer goed mee te werken.
>
> Maar met sendmap lukt het ook prima.

Op dit moment het ik Nederland opgedeeld in 4 (willekeurige) gebieden
waarvan 4 images gemaakt worden met Mkgmap. Deze images worden zowel los
als gecombineerd tot 1 kaart beschikbaar gesteld.

Nu zit ik eraan te denken om het volgende te doen:
1: Maak images van 0.1 x 0.1 graden van heel Nederland.

2.a: Combineer de images to provincie kaarten en stel deze beschikbaar.
Deze kaarten zullen dus iets groter zijn dan de feitelijke provincie
grenzen maar zullen waarschijnlijk ook werken op GPSsen met minder geheugen.

2.b: Combineer de images tot een complete kaart van Nederland GPSsen met
veel geheugen.

3. Als bovenstaand maar dan met twee uitvoeringen met de nadruk op
auto's of outdoor (fietsen, wandelen, etc.) in de nabije toekomst zodra
dit kan met Mkgmap.

4. In de verdere toekomst misschien overstappen op cGPSMapper omdat deze
routeerbare kaarten kan maken.

Wat vinden jullie daarvan?