[OSM-talk-nl] OSM product: printbare landkaart (of posterservice)

Ben Companjen bencompanjen at gmail.com
Mon Oct 22 11:05:07 BST 2007

On 22/10/2007, Zoran Kovacevic <zoran at kovacevic.nl> wrote:

> Hee,
>
> Nu we een prachtig stand-van-zaken-kaartje hebben op het blog
> (http://www.openstreetmap.nl/uploads/nederland.jpg), bedacht ik me nog
> een standaard OSM product: een posterservice (of print 'm zelf).
>
> Wat is er voor nodig om (wekelijks?) een tiff/pdf (hoge resolutie) ter
> download klaar te zetten? Deze kan een ieder dan downloaden en printen
> ('kijk schat, heb ik aan meegewerkt!').
>
> Evt. via een groot-formaat-printboer een kickback deal maken zodat je
> een hoge kwaliteit grote poster kunt bestellen.
>
> Ik zou 'm wel bestellen :)

Ik zou hem ook wel bestellen. In het verleden heb ik gedacht aan
A0-posterprints van Enschede bij de printboer op de universiteit, 18 euro
voor full-color. Die kan pdf-jes printen, maar ik ben met het idee gestopt
toen de data van Enschede alleen te groot werd voor Inkscape om de SVG te
openen...

Frederik Ramm had ook ooit een tilestitcher in Perl geschreven:
http://openstreetmap.gryph.de/bigmap.cgi
Dat script maakt er een grote PNG van.

Groet, Zoran

Ben