[OSM-talk-nl] OSM data online

Milo van der Linden mlinden at zeelandnet.nl
Mon Oct 22 12:35:07 BST 2007

Rob schreef:
> kan ik die server/url dus gebruiken in JOSM ?
>
> Op 22-10-07 heeft *Milo van der Linden* <mlinden at zeelandnet.nl
> <mailto:mlinden at zeelandnet.nl> > het volgende geschreven:
>

>     http://www.mapserv.nl/cgi-bin/mapserv.exe?map=E:\\mapconfig\\osm.map
>     <http://www.mapserv.nl/cgi-bin/mapserv.exe?map=E:%5C%5Cmapconfig%5C%5Cosm.map>

Jazeker! Is wel wat lastig in te stellen in JOSM om aan te geven welke
layer ie moet laden, maar het kan in theorie. Om te zien welke lagen er
beschikbaar zijn kun je een GetCapabilities request uitvoeren:
http://www.mapserv.nl/cgi-bin/mapserv.exe?map=E:\\mapconfig\\osm.map&service=wms&version=1.1.1&request=GetCapabilities

Firefox vraagt dan of je mapser.exe wilt downloaden. Zeg ja en kies
opslaan als. Verander de extensie .exe in .xml en open met een teksteditor.

--

Milo van der Linden
skype: milovanderlinden <skype:milovanderlinden?add>

De informatie in dit bericht reflecteert mijn persoonlijke mening en
niet die van een bedrijf of instantie. Aan de informatie kunnen geen
rechten worden ontleend. Indien dit bericht onderdeel is van een forum,
mailing-list of community dan gelden automatisch de bij het betreffende
medium behorende voorwaarden. The information in this message reflects
my personal opinion and not that of a company or public body. All rights
reserved.If this message is contained in a mailing-list or community,
the rights on the medium are automatically adapted.