[OSM-talk-nl] fietspad in Amsterdam

Martijn van Exel mvexel at gmail.com
Thu Oct 25 14:54:07 BST 2007

Het lijkt mij beter om onderscheid te maken tussen
* een echt vrijliggend fietspad (dus zonder dat daar een autoweg
naast ligt)
* een vrijliggend fietspad naast een autoweg
* een autoweg met fietsstrook
* een autoweg zonder fietsstrook waar wel over gefietst mag worden.
Verder zou je onderscheid moeten hebben tussen fietspaden waar wel
brommers over mogen en fietspaden waar dat niet mag.

Is dat onderscheid al mogelijk?

Fietsers kunnen natuurlijk beter uit hun doppen kijken dan op een
schermpje (ik zie het al voor me...) maar dat neemt niet weg dat de
informatie in andere situaties (zie de bestaande fietsrouteplanner
van Amsterdam) wel ingezet kan worden.

Op 25-okt-2007, om 15:41 heeft ante at ffii.org het volgende geschreven: