[OSM-talk-nl] OpenStreetMap kaart van Nederland voor Garmin GPS

Marc Kessels marc at kessels.name
Sun Oct 28 17:12:24 UTC 2007

hier mijn ervaring:

ik heb onlangs een Etrex Legend HCx aangeschaft (in amerika). hier is
inderdaad een SD kaart in te stoppen, waardoor je vrijwel onbeperkt kunt
loggen. Met een 1 seconde resolutie is dan zelfs een scherpe hoek geen
probleem.
Op de SD kaart is dan ook de hele wereld van osm te zetten ( nu zo
ongeveer 246 MByte)
Door de gevoelige chipset is ontvangst in steden en onder bomen geen
enkel probleem.
Routeren is in principe ook mogelijk met deze garmin, alleen is het nu
nog niet goedkoop om osm data te converteren. (cgpsmapper is in een
prof. licentie te koop voor 2600 euro, beetje teveel voor mijn
budget...) Ik ben in mijn weinige vrije uren nu aan het kijken of ik het
bestandsformaat kan doorgronden (met hulp van de info op
http://sourceforge.net/projects/garmin-img/ en de online converter van
cgpsmapper: http://mapcenter.cgpsmapper.com/login.php?redir=/private.php

groet,
Marc