[OSM-talk-nl] Alleen downloaden van specifieke data?

Gerco-Kees Bloemsma gercokees at gmail.com
Wed Oct 31 10:38:49 GMT 2007

Hoi allen,
Is er een mogelijkheid om alleen specifieke data van de OSM server te
downloaden?
Ik lees hier:
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/OSM_Protocol_Version_0.5#Other_Advanced_Object_Access_Methods

dat het wel mogelijk zou moeten zijn, maar hoe ik het precies aan moet
pakken weet ik niet. Met JOSM lukt het natuurlijk wel om een aantal objecten
binnen een boundary te pakken, maar hoe download je bijvoorbeeld alleen
highway=motorway objecten? Dat lijkt me erg handig om bijvoorbeeld de op en
afritten na te lopen. Je kunt dan in een keer alle highway=motorway objecten
downloaden, dan de betreffende ways aanpassen naar motorway-link en weer
uploaden...

Iemand een idee?

--
Gerco-Kees