[OSM-talk-nl] RD_TYPE en RD_LEVEL conversie

Lex Tiekink lex.tiekink at and.com
Wed Sep 5 08:19:16 UTC 2007

Wellicht helpt het als ik de officiele betekenis van RD_TYPE en RD_LEVEL uit
de doeken doe:

- RD_TYPE representeert het type weg, en zou o.a. gebruikt moeten worden om
te bepalen hoe de weg gerenderd wordt.
- RD_LEVEL geeft aan op welke schaal een weg zou moeten worden getoond op de
kaart, bijv. level2=1:2.000.000, level5=1:100.000, level6=1:20:000. Op een
kaart van 1:20.000 zijn dus alle wegen met level 0 t/m 6 te zien, op een
kaart van 1:2.000.000 zou je alleen wegen met level 0,1,2 zien. Het level
wordt bepaald door te kijken welke steden een weg verbindt en hoe groot deze
steden zijn qua inwoneraantal.

Dan is er ook nog de functional road class (FC) en deze dient gebruikt te
worden voor routering, dit attribuut geeft de belangrijkheid of preferentie
van een weg aan.

Mijns inziens zijn alle drie attributen waardevol om op te nemen in de OSM
database.

Met vriendelijke groet,

Lex Tiekink
AND