[OSM-talk-nl] Even voorstellen

Renier Leenders renier.leenders at gmail.com
Fri Sep 7 13:01:57 UTC 2007

Rik van der Helm wrote:
> Ik weet niet wat de afspraken in talk-nl zijn, maar persoonlijk stel ik
> er prijs op als mensen in 'text' en niet in 'html' posten.

> Je hebt brommerscooters en motorscooters.
>
> Verder even voor mijn begrip, begrijp ik je goed ?
> 1. (brommer)scooter = brommer = moped = motorized_bicycle
>
> 2. motorized bicycle <> motorfiets

In Cramers Engels woordenboek staat het als volgt bij bromfiets: "moped,
motorized bicycle, auto-cycle". Volgens mij heb het dus goed. De vraag
is met welke tag een bromfiets, bromscooter aangeduid moet worden.
Opgeworpen opties: scooter=yes, moped=yes. Misschien is "motorized=yes"
eigenlijk wel het meest algemene en daarmee het meest voor de hand
liggende.

Groeten, Renier