[OSM-talk-nl] AND import, voor zover mogelijk, klaar

Maarten Deen mdeen at xs4all.nl
Fri Sep 21 18:11:26 UTC 2007

Wacht even, ik zat naar de verkeerde grenzen te kijken. Maar het zit
toch fout.

> Ja, ik heb het net nog even kunnen controleren (wat is JOSM traaaaag als
> je een klein beetje te veel inlaadt) en rond de Eemshaven worden de
> punten die de kust opmaken gebruikt voor (bijvoorbeeld):
> - AND_admin8=10000458, name=Delfzijl
> - AND_admin1=10000012, name=Groningen;GR
> - unwayed segments

Dit zijn de gemeente- en provinciegrenzen en die vallen niet samen met
de kustlijn.

De werkelijke kust is opgemaakt uit
- AND_admin0=10000001, name=Nederland;NLD (en dat is een hele lange way,
ik denk dat we die beter kunnen splitsten)
- AND_admin0=10000001, name=Nederland;NLD (ja, twee maal)
- AND_o=10000001, name=Nederland;NLD (ook een erg lange way)
- AND_o=10000001, name=Nederland;NLD (ten tweede male)
- AND_o=10000001, name=Nederland;NLD (ten derde male)
- unwayed segments, dubbel, in twee richtingen

Dus er is echt nog wel wat te doen.

Waarom zijn ADN_admin0 en AND_o dubbel en driedubbel? Dat begrijk ik niet.

Dat deze ways nu een grote way zijn (en ze lijken me echt helemaal rond
te gaan, er wordt iig een hele grote area gedownload) maakt het wel
makkelijk om ze in één klik te verwijderen of om te noemen naar coastline.

Maarten