[OSM-talk-nl] eastereggs

Eugene van der Pijll eugene at vanderpijll.nl
Mon Sep 24 22:23:36 UTC 2007

Rob Aerts schreef:
>    ik zag vanmorgen op m'n live map ook dat er een aantal gelijkvloerse
>    kruisigen zijn bijgekomen op de m'n autoweg, dus kwa layers moet er ook
>    een en ander worden nagekeken

En zo zitten er nog veel meer fouten in de data. Gelukkig maar, anders
hadden we niets meer te doen :)

Ik ben in Den Haag bezig om de data te verbeteren, systematisch wijk
voor wijk. Om te beginnen op basis van de aantekeningen en GPS-tracks
die ik voor de AND-import al gemaakt had; later moet ik er weer op uit
op de fiets met een printje van de kaart. Ik houd bij wat ik gedaan heb
door er een way met een tag "checked" omheen te leggen.

Dingen die vaak aangepast moeten worden:
* Aansluitingen tussen bestaande data en AND-data
* Omzetten van AND-ways die "pedestrian" getagd zijn naar cycleways en
  footways
* Toevoegen van kleine stukjes fietspad in voor autoverkeer afgesloten
  wegen die bij AND gewoon doorlopen
* Verouderde data up-to-date maken, in nieuwbouwwijken en bij
  gereconstrueerde wegen

Al met al moet er best nog wel wat gebeuren, dus ik denk dat we nog wel
een paar mapping parties bezig zijn met het corrigeren en aanvullen van
de data.

groeten,
Eugene