[OSM-talk-nl] Lange afstandsroutes

René Affourtit raffourtit at gmail.com
Fri Apr 4 21:49:35 BST 2008

Hallo,

Na vanmiddag een flink stuk gefietst te hebben nu maar de data aan het
verwerken.
Een deel daarvan zijn (stukjes van) LF-routes 2 en 11.
Nu staat dat goed uitgelegd op de wiki [1], maar toch een paar vraagjes.

> Een way krijgt de volgende referentie-tag: ncn_ref=01
Bij de Moerdijkbrug komen twee routes samen. Deze zijn nu getagd met
ncn_ref=02;11

> De LF route wordt aangegeven met een relatie met [..] ref=1 (het LF nummer van de route)
Miischien dat ik hiermee een oude discussie weer aanslinger, maar is
er bewust een reden om de LF niet mee te nemen? Persoonlijk zou ik ze
liever wel renderen. Nu worden sommige routes wel met LFx aangemaakt,
anderen weer niet.

Tenslotte een opmerking: Let iedereen even op dat de LF-relaties
getagd moeten worden met network=ncn? LF11 was als lcn getagd.

Rene

[1] http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Fietsroutes#Landelijke_Fietsroutes
[2] http://wiki.openstreetmap.org/index.php/WikiProject_Nederlandse_Fietsroutes#Landelijke_fietsroutes