[OSM-talk-nl] map verfraaien

Richard Duivenvoorde rdmailings at duif.net
Wed Apr 9 08:49:25 UTC 2008

Hoi Gert,
even een zijstapje. Pure nieuwsgierigheid.
Maar zijn jullie van plan om dan zo'n molendatabase IN de osm database
te zetten?
Als 'gis-man' zou ik namelijk zeggen, die mensen van de molendatabase
zijn verantwoordelijk voor de kwaliteit van die 'brongegevens' (zijn
bronhouders), en houden dat ook netjes bij. Voor osm is het alleen een
soort amenity wat we op de kaart willen renderen.
Is het dan voor de beheerbaarheid niet beter om die die molen-data NAAST
osm zetten, en te mapnik instrueren om bijvoorbeeld een shp-file in te
lezen?
Of is de gedachte om het in te lezen, met een of andere tag:
'9april2008molendb', en die dan periodiek te vervangen door een nieuwe
dump van de molenluitjes (en dus de '9april2008molendb' eruit te
gooien)? Wat bijna hetzelfde is, alleen kunnen dan mensen evt de molens
hebben aangepast....
Groet Richard