[OSM-talk-nl] mapnik

Gert Gremmen Administrator at ce-test.info
Thu Apr 10 14:12:26 BST 2008

Op de homepage van mapnik:

een plaatje van de nl-tileserver ???

http://www.mapnik.org

Gert

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: talk-nl-bounces at openstreetmap.org [mailto:talk-nl-bounces at openstreetmap.org] Namens Jo
Verzonden: donderdag 10 april 2008 12:39
Aan: OpenStreetMap NL discussion list
Onderwerp: Re: [OSM-talk-nl] OV-map

Gert Gremmen schreef:
> Nu wat mij betreft het einde van het fietskaart traject nadert,
> (ik pak nog wel eens wat op in de omgeving hoor),
> wil ik eens wat inzetten op de OV-kaart.
> We hebben daar al eens eerder over gediscussieerd,
> en het wordt tijd een eerste OV-test layer op te
> zetten.
> Stefan of Rob, kunnen jullie onze NL-server
> van zo'n layer voorzien ???
> Als jullie tijd hebben natuurlijk.
> De NS lijnen zijn daarnaast natuurlijk ook
> een prima test, maar zijn nog niet als relatie
> ingevoegd.

> [...]
Ik heb in en rond Leuven ook al wat buslijnen ingegeven als relatie. De
bushaltes zelf heb 'k voorlopig nog niet aan de relaties toegevoegd. Als
'k zal kunnen zien wat het resultaat is, heb 'k nog meer gpx'en die met
de bus werden afgelegd waar 'k nog wat mee afwacht om ze in te geven.
Het was eigenlijk begonnen als een experiment met het gebruik van
relaties, toen die nog maar pas geïmplementeerd waren. Het zou leuk zijn
als relaties gedupliceerd konden worden, aangezien busroutes nogal wat
overlap hebben. Ik weet dat 'k een heel stuk kan selecteren en dat dan
gaan gebruiken voor een nieuwe relatie, maar dan ben 'k de informatie
over forward en backward wel kwijt en moet 'k die alsnog manueel ingeven.

Ik ben wel benieuwd hoe het eruit zal gaan zien.

De fietsroutekaart ziet er alleszins heel goed uit! Al is Andy Allan z'n
fietskaart momenteel wel meer up to date voor het gebied tussen Leuven
en Brussel.

Groeten,

Polyglot, die als vol enthousiasme zit te wachten op een kaart voor
aangeduide wandelpaden... :-)
 (Ik heb daar dus wel foto's van genomen waar 'k ze tegenkwam, maar die
informatie zit ook nog niet in OSM)