[OSM-talk-nl] OV-map

Cartinus cartinus at xs4all.nl
Thu Apr 10 19:26:33 UTC 2008

On Thursday 10 April 2008 20:39:43 Gert Gremmen wrote:
> Ik heb een startopzetje gemaakt voor een overkoepelende
> OV-Nl Wiki pagina.
> De diverse OV pagina's die jullie al gemaakt hebben ga ik daaraan
> linken. Voor dit moment staat alleen het voorlopige tagging schema erop.
>
> http://wiki.openstreetmap.org/index.php/NL-OV
>
> Gert

"role=forward/backward" is al in gebruik als attribuut voor de elementen die
samen de relatie vormen (nodes/ways). Bovendien is het nu al bijna niet uit
te leggen hoe ze in dat geval gebruikt moeten worden. Om nu exact dezelfde
termen te gaan gebruiken in een tag op de hele relatie, lijkt mij alleen maar
te zorgen voor nog meer verwarring.

Als je een tag wil die de (globale) richting van de route aangeeft kun je IMHO
beter ook gewoon het Engelse woord voor richting gebruiken:
direction=northward/eastward/southwestward/clockwise/...
Zo heb je ook meteen een oplossing voor routes die rond lopen.

Tags moeten het liefst zo simpel en duidelijk mogelijk zijn. Iets vaags
schrijven terwijl je eigenlijk wat anders bedoelt en dan de "vertaling" op
moeten zoeken ergens in de chaos van de OSM wiki is niet echt optimaal.

--
m.v.g.,
Cartinus