[OSM-talk-nl] Fietskaart: Purmerend, het nieuwe Venetië ?

Peter Schwegler peterschwegler at quicknet.nl
Sat Apr 12 10:00:57 BST 2008

Goedenmorgen,

Dit is mijn eerste post naar deze mailinglist. Ik woon in Hoorn, heb nog geen
bijdrage geleverd aan OSM, maar ben wel van plan om dit te gaan doen. Mijn
eerste plannen zijn voor de fietspaden in Hoorn-Kersenboogaard, en correcties
op de bestaande gegevens in deze wijk.
Ik zal hiervoor binnenkoort een pagina Hoorn aanmaken op de Wiki.

En nu de reden waarom ik op dit bericht reageer:
Ik heb de fietskaart bekeken voor Hoorn, op verschillende zoom-levels, en het
valt mij op dat de spoorlijn Zaandam-Hoorn-Enkhuizen op de hoogste zoomlevels
niet zichtbaar is in de fietskaart. Op Mapnik en Tiles at Home is de lijn wel
zichtbaar.
Ook de lijn Almere-Lelystad is niet zichtbaar op de hoogste zoomlevels in de
fietskaart, dus misschien geldt dit voor alle spoorlijnen.
Is dit misschien een bewuste keuze geweest?

Met vriendelijke groeten

Peter Schwegler
Hoorn