[OSM-talk-nl] Het Papieren Kaart Van Amsterdam Genootschap vergadert morgen!

Martijn van Exel mvexel at gmail.com
Sun Apr 13 13:05:39 BST 2008

Het was een leuke kickoff.
Enkele puntjes die we hebben besproken tussen het Chinese eten door:
* De belangrijkste conclusie wat mij betreft is dat we naar aanleiding
van een thematische insteek eerst nog aan de data moeten werken. Mooie
aanleiding om de hoofdstad nog weer wat completer te maken!
* Henks suggestie om de nieuwe studentenpopulatie die over een paar
maanden we gaat binnenstromen als doelgroep te nemen is een goede.
Overal zie je juist in studentensteden dat de kaart zeer mooi en
compleet is (kijk maar naar bijv. Cambridge[1], Tübingen[2],
Münster[3]. Relatief kleine steden met een erg complete kaart). Dit is
dus een belangrijke doelgroep voor nieuwe vrijwilligers.
* Doelgroep biedt ook aanknopingspunten voor financiering etc., maar
we willen voorkomen dat het een sponsor-ridden kaartje wordt. Het moet
wel mooi en clean blijven.
* Zou mooi zijn als we het breder kunnen trekken met een serie mapping
workshops aan het begin van volgend collegejaar. Een waar studenten pr-
offensief!
* Consensus is dat de kaart het gebied binnen de singelgracht zou
moeten bestrijken.
* Een paar 'interessante' gebieden zouden we kunnen uitvergroten in
een inzet. Er is gesproken over Rembrandtsplein, Leidseplein, maar ook
de 'campussen' van de universiteiten zouden tot de mogelijkheden
kunnen behoren (De Boelelaan, Roetersstraat, Binnengasthuisterrein,
Kruislaan / Science park).
* We zijn onder de indruk van het Freiburg-voorbeeld, dat Frederik me
had opgestuurd, maar we hadden de kaart groter verwacht. M.a.w. wij
willen een grotere kaart :)
* Voorlopig gaan we werken aan het completeren van Amsterdam binnen de
Singelgracht. We hebben hier geen prioritering in aangebracht.
* Over een maand ongeveer weer een bijeenkomst om het een beetje
levend te houden.

Verslagje AND volgt ook nog, vanavond.

[1] http://www.openstreetmap.org/?lat=52.20541&lon=0.12443&zoom=15&layers=B0FT
[2] http://www.openstreetmap.org/?lat=48.52156&lon=9.05488&zoom=16&layers=B0FT
[3] http://www.openstreetmap.org/?lat=51.96247&lon=7.61609&zoom=15&layers=B0FT

--
martijn van exel -+- mvexel at gmail.com -+- http://www.schaaltreinen.nl/

Op 13 apr 2008, om 13:05 heeft Zoran Kovacevic het volgende geschreven: