[OSM-talk-nl] OV-map

M.J. Bartelds mjbartelds at hotmail.com
Mon Apr 14 11:43:33 BST 2008

Gert,

Een eerste mailtje van ondergetekende en als jullie er wat aan hebben een bijdrage voor OV-map.

Sinds enige tijd ben ik op zoek naar info over GPS en vooral "vrij GIS/GPS kaart materiaal" daarbij stuitte ik o.a. op "openstreetmap..."
De doelstelling om kaartmateriaal op een dergelijke manier vrij voor een ieder beschikbaar te stellen lijkt mij bijzonder goed.
Veelal moet je je alle slagen in het rond zoeken om info te vinden en als je digitale GEO info kan vinden is het veelal "te duur" en/of gebonden aan gebruiksvoorwaarden.

Ik ben werkzaam als GIS medewerker bij het Stadsgewest Haaglanden, aangezien ik nu fulltime achter het beeldscherm zit zie ik het niet zitten om in m'n vrije tijd ook nog eens bijdragen te leveren aan de opbouw van OSM.
Maar naar aanleiding van mail die ik de afgelopen weken heb zien passeren hoop ik met het meegestuuurde "OV-net" file toch een bijdrage te leveren.
In het "Haagse" OV-net zullen in het weekend van 26/27 april eental wijzigingen plaatsvinden wegens de ingebruikname van het OV-knooppunt "Leyenburg".
Het bestand is actueel [deels m.i.v. 27042008] voor de dienstregeling 2008 tot 13 12 2008.
De buslijnen zijn voor zover mogelijk gebaseerd op het NWB, bij ontbreken van NWB elementen in zelf gedigitaliseerd
De lijnen die geheel binnen het werkgebied van het Stadsgewest Haaglanden lopen, zijn wat mij betreft met 99% nauwkeurig, de lijnen die het gebied uitrijden zijn correct voorzover er informatie voorhanden was. [veelal van de Cxxn site/kaarten afkomstig]
Het rail netwerk is, bij gebrek aan orgineel materiaal, geheel eigenwerk.
Beperkte meta informatie is bijgesloten, als je nog vragen hebt hoor ik het wel.

Een halten bestand kan ik nu niet meezenden, voor het interne project "toegankelijkheid OV" is er wel een inventarisatie gemaakt, daar zitten echter nog zoveel onvolkomenheden in dat ik verstrekking daarvan niet voor mijn/onze verantwoording kan nemen.

In het bestand is ook het OV nachtnet ingesloten, hier wordt slechts op beperkte dagen gereden, mogelijk kun je bij gebruik van het bestand ook linken naar de HTM/Cxxn site leggen zodat gebruikers de reis info direct kunnen opvragen.

Al je wat hebt aan dit bestand kan ik mogelijk tegen het eind van het jaar een actualisatie voor het volgende jaar leveren.

mvg,
Martin Bartelds

Date: Thu, 10 Apr 2008 19:40:42 +0200From: Administrator at ce-test.infoTo: talk-nl at openstreetmap.orgSubject: Re: [OSM-talk-nl] OV-map

Geen probleem mee, behalve
dan vwb het typewerk.

Gert

Van: talk-nl-bounces at openstreetmap.org namens CartinusVerzonden: do 10-4-2008 19:18Aan: OpenStreetMap NL discussion listOnderwerp: Re: [OSM-talk-nl] OV-map

On Thursday 10 April 2008 14:56:19 Gert Gremmen wrote:> network= lpt/rpt/npt     (local-regional-national / public transport)Kunnen we die onduidelijke afkortingen niet beter meteen achterwege laten endoen wat Eugene ook voorstelde voor de fietsroutes:        network=local/regional/nationalDat het public transport is blijkt al uit:        route=bus/metro/train/tram/trolleyOok meteen:        operator=NS/GVU/Connexion/Veolia/...noteren lijkt me een kleine moeite.--m.v.g.,Cartinus_______________________________________________Talk-nl mailing listTalk-nl at openstreetmap.orghttp://lists.openstreetmap.org/cgi-bin/mailman/listinfo/talk-nl