[OSM-talk-nl] Amsterdam, huizenblokken intekenen

Joost Overes joost_overes at hotmail.com
Thu Apr 17 14:45:51 BST 2008

Voor de routeplanner maakt het niet uit of het links of recht is. Op een
gegeven moment ben je op de weg bij het juiste huis of dit nu link of rechts
van de weg ligt. Daarnaast is links en rechts natuurlijk afhankelijk vanaf
waar je komt.

Bij noord/zuid en oost/west kan dit (bijna) nooit mis gaan. De richting van
de way maakt dan niks meer uit, d.m.v. lat/lon van de nodes is makkelijk te
bepalen welke huisnummer(s) bij welke node horen. Echter zijn de wegen die
een hoekje om gaan wat lastiger te doen.