[OSM-talk-nl] Lanes / 'afslagen' A2/A58 (eindhoven)

Jeroen Asselman jeroen at asselman.com
Thu Dec 11 22:23:41 UTC 2008

Op 11 dec 2008, om 23:05 heeft Maarten Deen het volgende geschreven:

> Wat is het probleem om het precies zo te taggen? Ik ben daar wel
> eens geweest,
> maar er wordt nu geloof ik nogal wat omgebouwd?

Ja, er wordt flink wat omgebouwd, maar net dit stukje wordt met rust
gelaten.
( http://www.openstreetmap.org/?lat=51.49417&lon=5.42747&zoom=17&layers=B000FTF
  )

> Als je de A2 vanuit Den Bosch en de A58 vanaf de N265 elk hun eigen
> way geeft
> met op een strategische plaats een verbinding van de een naar de
> ander zodat je
> met routing beide kanten op kunt? Dat lijkt mij het handigste.
> Wat dan motorway en wat motorway_link wordt is datatechnisch gezien
> helemaal
> niet zo interessant. ref= en name= tags kun je op beide zetten.

Het probleem is, dat volgens de bewegwijzering op en boven de weg de
A2 de afslag is, en de A58 gewoon rechtdoor is.
Als ze allebei een verbinding hun eigen way krijgen, kan een navigatie
software niet aangeven dat als de bestuurder de A2 op moet dat de
gebruiker rechts aan moet houden / afslaan.
Als de bestuurder de A58 op wil richting eindhoven / son, dan moet de
bestuurder niets doen (gewoon de weg blijven volgen). De A2 wordt
namelijk de A58.
Of is dit wellicht waar Relations voor bedoeld zijn (hier ben ik nog
niet mee bekend).

- Jeroen