[OSM-talk-nl] GPS-coordinaten van fietsknooppunten Noord-Brabant

Joris Meijerink meijerink at gmail.com
Wed Feb 6 08:47:17 UTC 2008

Ik moet een mail sturen naar BBT over de fietsroutenetwerk. Zie het
onderstaande mail contact. Nog op of aanmerkingen op onderstaan de reactie?

gr Joris

Geachte mevrouw Vriens,

Graag zouden wij de gevens opnemen in onze kaart[1].

OpenStreetMap[2] probeert de wereldkaart te ontketenen zoals Wikipedia
de encyclopedie heeft ontketend. Het doel: een vrij beschikbare
wereldkaart waaraan iedereen kan meewerken. Ontstaan in Engeland in 2004
heeft OpenStreetMap de afgelopen jaren wereldwijd vrijwilligers
enthousiast gemaakt om gewapend met GPS en notitieblok de vrije
wereldkaart steeds beter en completer te maken.

Nederland staat inmiddels op de kaart door een schenking van de
basiskaart van nederland door AND [2] en dient nu alleen nog aangevuld
te worden met veranderingen van de laatste jaren. Nu de basis van
Nederland er is, is het mogelijk om de kaart aan te vullen met gegevens
die voor het bedrijfsleven minder interessant zijn. Zo willen we een
kaart maken die niet alleen maar bruikbaar is voor autonavigatie maar
ook voor bijvoorbeeld wandelroutes, fietsroutes en openbaarvervoer. Zo
zijn er initiatieven gestart om een carnavalskaart[3] en een friestalige
kaart[4] te maken.

Hierbij vragen wij toestemming om de gegevens van het fietsroutenetwerk
van Noord-Brabant op te mogen nemen in onze kaart.

met vriendelijke groet,
Joris Meijerink

[1] http://tile.openstreetmap.nl
[2] http://www.openstreetmap.nl