[OSM-talk-nl] Fietsroutenetwerk-punten automatiseren?

Rob rob at coolbegin.com
Thu Feb 7 18:43:35 UTC 2008

ik heb die wpned-zuid.gpx (1701 waypoints)  eens tegen de places.osm (8875)
laten draaien, om een indruk te krijgen van performance
en dit is een stukje output
wpt 52C37 close to Pannenschop @ 587m
wpt 52C39 close to Vreewijk @ 300m
wpt 52C43 close to Leensel @ 714m
wpt 52C44 close to Leensel @ 1885m
wpt 52C45 close to Heitrak @ 2708m
wpt 52C46 close to Ommel @ 50m

er wordt dus voor elk wapoint in de gpx de kortsbijzijnde plaats node
gevonden in de osm file, hiervoor loopt een dubbele foreach loop, deze
berekent de afstand tussen waypoint en node
de search loop begint nu al te kraken (lees 155 seconden) aangezien we nu al
15miljoen itteraties hebben.

ik ben een andere manier aan het bedenken
bereken van elk waypoint de 5meter boundingbox coordinaten en laat de node
selectie door xml parser (xpath)  doen, dit moet veel efficienter zijn.

Op 07-02-08 heeft Rob <rob at coolbegin.com> het volgende geschreven: