[OSM-talk-nl] Tele Atlas introduceert gps-kaarten voorvoetgangers

Martijn van Exel mvexel at gmail.com
Mon Feb 11 11:36:05 UTC 2008

Op 11 feb 2008, om 10:07 heeft Gert Gremmen het volgende geschreven:

> Dat kunnen wij helemaal niet beter.
> Ja misschien de software, maar onze kaarten
> zijn evenmin geschikt voor voetgangers
> als die van teleatlas. Hier moet nog
> ontzettend veel mapwerk verricht worden.

We weten niet hoe goed de data van TA feitelijk is op dat gebied. Mijn
opmerking was dan ook meer bedoeld als aansporing!

> Er zijn misschien nog wel meer
> voetpaden dan wegen, en dan heb ik het nog niet
> over immense aantallen doorsteekjes tussen straten,
> door parken en gebouwen, die essentieel zijn
> voor een goede stappenplanner.

Precies. Ik weet niet of er überhaupt al goede en betrouwbare
voorbeelden zijn van een routeplanner voor voetgangers. Je hebt enorm
veel lokale kennis nodig. Ideaal voor een project als OSM.

> Het wordt weer mooi weer, staat er al een nieuwe
> mapping party in de  pipeline ??

Organiseer het! Het is echt weinig werk en het levert veel op.
Zie hier voor ideeën e.d.: http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Netherlands_Mapping_Parties_2008

--
martijn van exel -+- mvexel at gmail.com -+- http://www.schaaltreinen.nl/