[OSM-talk-nl] Fietsroutenetwerk-punten automatiseren?

Joris Meijerink meijerink at gmail.com
Sat Feb 16 01:14:31 UTC 2008

> Nu blijkt dat de routes welke ik heb ingevoerd dmv relaties, waar in
> de nodes alleen een rcn nummer hebben, in een keer een heleboel tags
> erbij te hebben gekregen, waaronder source = gpsfietsroutes.nl
> en "network=rcn"  (wat sinds de komst van relaties niet meer nodig is,
> je kunt in de relatie aangeven welke route het is ).
Bestaande nodes met een rcn tag zouden als het goed was niet worden
aangepast, daar is helaas iets misgegaan. We zullen even moeten kijken
hoe we dat kunnen oplossen.
Als de network=rcn tag niet meer nodig is bij de node kan deze volgens
mij redelijk makkelijk verwijderd worden. Helaas stonden de regels niet
erg duidelijk op de wiki, op de Nederlandse, Engelse en Belgische
pagina's staat elke keer iets anders. Ik heb de NL page inmiddels aangepast.

> Tevens blijken er nodes welke vlak naast de kruizingen liggen een tag
> te hebben gekregen.
Er zijn nodes toegevoegd als er binnen een bepaalde straal om het
gpspunt geen node te vinden was. Door de tag gpsfietsroute.nl mee te
geven is het de bedoeling dat ze makkelijk te onderscheiden zijn van
handmatig ingevoerde knooppunten.

> Nu heb ik niets tegen automatiseren, maar om nu werk van mij en
> anderen in een keer van een andere "source"  te voorzien is niet
> helemaal sjiek:
> beter had je tags welke al een rcn-ref hadden met rust kunnen laten,
> aangezien daar al iemand aandacht aan had besteed. Nu moet je alle
> overbodige informatie er weer uithalen. (800x2 =1600 edits)
We zijn idd niet bezig om meer werk voor elkaar te maken, of om de
credits op te strijken voor het werk van anderen.

gr Joris