[OSM-talk-nl] (t.a.v. Rob/Rubke) OSMTracker

Rob rob at coolbegin.com
Sat Feb 16 21:16:13 UTC 2008

Hoi Milo

Op 16-02-08 heeft Milo van der Linden <mlinden at zeelandnet.nl> het volgende
geschreven:

> [...]
> andere van open source. Wij implementeren mapserver, openlayers,
> sharpmap, googlemaps en google earth, postgis, mssqlspatial. Onze focus
> ligt op de regio Zeeland, maar ik ben momenteel ook als
> programmeur/implementator betrokken bij een 3-tal openGIS projecten in
> Gorinchem, Delft en Brabant.
> Als Geo-Informaticus en VB.net programmeur(12 jaar VB ervaring, 6 jaar
> asp, 4 jaar vb.net C# en asp.net ajax.net ervaring en in bezit van
> Visual Studio 2005 professional) wil ik je mijn diensten aanbieden.
> Ik zou namelijk dolgraag meehelpen om de OSMtracker nog verder uit te

ah heb je hem gevonden op de wiki ;) van mij mag je er meteen mee aan de
slag, dat project kan wel weer wat aandacht gebruiken.

Zaken waar ik tegen aanloop op mijn Windows 5.0 mobile device:
> - Het live switchen van portrait naar landscape (specifiek aan mijn
> T-mobile Vario) zou ik graag willen verbeteren.

klopt ik wilde eigenlijk een tile engine (of live rendering) erin maken
waardoor je locatie altijd in het midden is. de huidige "kaart" is wel heel
simpel. is het probleem met 640x480 resolutie ook meteen opgelost.

- Op mijn T-mobile Vario heb ik geen joystick. Bij het in en uitzoomen
> is mijn positie niet steeds op het midden van de kaart en ik vind geen
> mogelijkheid om de kaart te centreren. Graag wil ik onderzoeken of ik de
> kaart met de stylo zou kunnen slepen en/of inzoomen met een box.
> - Klopt het dat de waypoints die je aanmaakt momenteel niet worden
> getoond op de kaart? Kan ik hierin iets betekenen?

klopt kaart is naderhand gekomen als extraatje..  waypoints op kaart tonen
is goed idee.
wilde ik tzt in MOSME [1] gaan doen..

- Ik zou het menu van de stylo dat momenteel "Download tile" als enige
> optie heeft willen uitbreiden.

tuurlijk, daar kan veel meer mee, was meer een debug optie

- Zou het wenselijk zijn om op de map teken functies ter beschikking te
> krijgen? Ik wil hier graag aan meehelpen. Dit is namelijk een onderdeel
> dat ik reeds in veel GIS applicaties heb gebouwd.

map teken functies.. als in editor ? ik vind alles best..  misschien meer
wat voor MOSME ?

Daarnaast ben ik benieuwd of je al een SVN of CVS repository voor je
> open source project gebruikt. CodePlex biedt hier (mede gesponsord door
> Microsoft) namelijk gratis ruimte voor aan.

ik heb al een svn account dus ik kan hem op de normale openstreetmap svn
plaatsen. geen idee hoe codeplex werkt en wat de voordelen zijn.. is het een
soort sourcesafe interface dan ?

Ik ben mede ontwikkelaar van SharpMap, een Open Source Mapping component
> die in .net is geschreven. Dit ontwikkelteam gebruikt ook codeplex en
> dat werkt uitstekend.

ik zou altijd nog eens graag een openstreetmap component willen zien
verschijnen zodat dotnet ontwikkelaars simpel een kaartje in hun applicatie
kunnen opnemen.. is dat zoiets.. moet ik nog eens bekijken

Zou je het eventueel leuk vinden wanneer ik meehelp aan de OSMTracker?
> Als je dit liever niet wil, no hard feelings, dan hoor ik het ook graag!

tuurlijk alle hulp is welkom.. zoveel ideeen en zo weinig tijd om alles
fatsoenlijk uit te werken
de licensie waar het nu onder valt is geen probleem voor je hoop ik.. heb
het van BSD License naar
Attribution-Noncommercial-No Derivative Works 3.0 Unported veranderd, wilde
niet dat het commercieel hergebruikt kan worden.

als je er snel mee aan de slag wilt moeten we even snel zaken doen (morgen),
want ik zit komende week in oostenrijk ;)

Vriendelijke groet.

> Milo van der Linden

Groeten
Rob