[OSM-talk-nl] Last Osmo for today

Gert Gremmen Administrator at ce-test.info
Tue Feb 19 07:22:28 UTC 2008

Ik kan niet tekenen, en dus niet echt meedenken.

Het is een prima idee om op deze manier de aandacht van

Kinderen voor mapping te willen trekken. Ik denk dat dit heel

goed kan aansluitend op basis school en voortgezet onderwijs

Waarin regelmatig mapping projecten plaatsvinden (althans in NL).

Zomaar wat gedachten :

Er zijn 5 aandachtpunten voordat je begrijpt wat er gebeurt

Satelliet

Gps

Mensje (of loupje ?)

Potlood

Kaart

Zij  concurreren met elkaar qua aandacht.

De laatste met kaart vindt ik toch de beste (kleur ?)

Zomaar wat suggesties :

Satelliet :   spoetnik achtig en kleiner

GPS: jaah dat is een moeilijk ding : telefoon van maken ? Link naar
satelliet tekenen ?

Mensje :  iets meer kenmerken (haartje neusje ?kleding)?? Loupemens is
ook prima : speurneus)

Potlood :  prima

Kaart : het sterkste deel van dit ontwerp naar kinderen toe (appelleert
aan schatkaart, tekening etc)

Oog :  een oog op kaart, een op gps ?

Doe ermee wat je wilt....

Gert