[OSM-talk-nl] Blauw blauw blauw ... lala la

Theun theun.mail at gmail.com
Fri Feb 22 19:12:12 UTC 2008

Ziet er mooi uit,

Alleen  de routes staan er nog niet tussen. En ook de precieze plek van de
knooppunten behoeft denk ik nog wel wat aanpassing/controle.

Ik zat me gisteravond al af te vragen of Noordoost Friesland (het netwerk in
mijn regio) er ook bijgeautomatiseerd ging worden en had al een knooppunt
toegevoegd toen zag dat het volgende knooppunt al aanwezig was.
Het eerste was er echter ook al alleen net naast het knooppunt maar op een
van de ways die er naar toe liep. Op een ander knooppunt zag ik een exta
node net naast het kruispunt die de knooppunt status zou moeten hebben. Maar
op andy z'n kaart valt het niet zo op (ik kan tenminste niet zo ver
inzoomen). Dus hier valt nog wel wat te kontroleren, kan misschien mooi bij
het toevoegen van de routes, ik neem aan dat dat nog met de hand moet.

Ik heb gister ook geprobeerd een route tussen twee knooppunten toe te voegen
(tussen knooppunt 12,42 en 43
http://gravitystorm.co.uk/osm/?zoom=13&lat=7047256.69875&lon=677250.39397&layers=B00),
is nog niet gerenderd blijkbaar. Ik hoop dat ik dit goed heb gedaan. Als dit
goed gaat zal ik zowiezo proberen de oostelijke helft van dit
knooppuntennetwerk waar ik vrij goed bekend ben te doen.

Wat mij wel opviel is dat de vrijliggende fietspaden (die ik getagd heb als
highway=cycleway) op de fietskaart van andy midden op de weg worden
gerendered. Ik dacht dat ik zulke vrijliggende fietspaden op die manier
moest taggen, klopt dit en is dit een schoonheidsfoutje van de renderer van
de fietskaart of moet ik zulke paden anders taggen?

Groeten Theun,