[OSM-talk-nl] OSM-hesjes

Joris Meijerink meijerink at gmail.com
Thu Feb 28 23:35:17 UTC 2008

> Ik heb met Andy afgesproken dat wij de hesjes voor NL / BE zelf gaan
> regelen. Dat scheelt gedoe met verzendkosten. In GB zijn ze in
> werkelijkheid ook niet veel duurder, maar hij wilde aan de veilige
> kant zitten en bovendien: op elk verkocht hesje heft hij een OSM-
> subsidietje -- dat was tenminste de idee. Kunnen we hier ook doen: 50
> hesjes bestellen, kosten 4,50 netto, verkopen voor een tientje, dan is
> iedereen blij en hebben wij een potje van max. 250,-- om kleine
> dingetjes van te betalen, of om te doneren aan de foundation.

Ik denk dat we eerst even een inventarisatie moeten maken hoeveel hesjes
we nu nodig hebben. Een aantal in store is natuurlijk geen probleem,
maar dat moeten er dan ook weer niet teveel worden.
> Dat laatste lijkt me simpeler (wie beheert het potje? Wat 'mag' ervan
> betaald worden? -- voor dat geld wil je niet te diep hoeven nadenken
> over dat soort consequenties...)
>
> Hoe nu verder?
> * Definitieve tekst bepalen
> * Offerte aanvragen
> * Bestellen
> * Verdelen (lees: verkopen op mapping parties etc)
> In die volgorde lijkt me.

Ik heb al wat vragen uitgedaan over aantallen en dubbelzijdig
bedrukken,  €0.50 voor een logootje op de voorkant, kunnen we dat niet
laten. En we moeten we een mooiere hebben dan die Italianen :)

Een potje van maken kan wel ... maar zoals je zelf ook al zegt, waar
gaan we het aan uitgeven. Eigenlijk te weinig om iets leuks mee te doen,
of had je goede ideeen? Een potje voor meer van dit soort acties? Aan de
andere kant is er ook al een OSM shop. Alleen het heen en weer sturen
van goederen is dan weer niet handig.