[OSM-talk-nl] custom overlays maken

Martijn van Oosterhout kleptog at gmail.com
Thu Jan 3 18:24:31 UTC 2008

On Jan 3, 2008 6:42 PM, Rob <rob at coolbegin.com> wrote:
> ik ben bezig de historische verdedingswerken van Maastricht als extra
> overlay in openlayers te maken.
> ik doe nu de ingescande (oude) kaart over een "gestitch-te" osm kaart leggen
> in een tekenprogramma
> daarna alles doorzichtig maken, en met een custom programma hier weer tiles
> van knippen.
> het principe werkt, maar ik vraag me af : hoe doen de echte gis'ers zoiets ?

Of het precies is wat je wil weet ik niet, maar een mogelijkheid is
dat Mapnik een raster plugin heeft, dus kan je gewoon images geven and
dan als je TileCache daarboven gebruikt krijg je dynamische
gegenereede tiles.

Ook de GDAL tools zijn hier handig, maar daar weet ik weinig van.

Mvg,
--
Martijn van Oosterhout <kleptog at gmail.com> http://svana.org/kleptog/