[OSM-talk-nl] Zoeken op OpenStreetMap NL met alleen maar open source en open content

Stefan de Konink skinkie at xs4all.nl
Thu Jan 3 23:57:43 UTC 2008

Martijn Pannevis schreef:

> Hoeveel nodes zijn er die voor dit soort toepassingen interessant zijn,
> in de hele dataset?

Alle nodes die geen onderdeel uitmaken van de standaard 'ways'. Oftewel
alle informatie dragende nodes. Op zich is het best leuk wat je met dit
soort info kunt doen: "Vind een Chinees restaurant in de buurt..."

...maar goed wanneer gebruik je dit soort informatie nu eigenlijk? De
meeste mensen gaan toch naar een winkel/eethok omdat ze er goede
ervaringen hebben. Het andere volk dat meer avontuurlijk is zoekt naar
de eerste eet gelegenheid op zijn pad.

Hoe vaak moet ik een brief posten en weet ik geen brieven bus te vinden?

Oftewel: wanneer is het handig om te weten waar iets is? Bushaltes zijn
best handig, maar je weet nog steeds niets als je geen tijden hebt of
heuristiek per bushalte.

Ontsluit de data is een mooi streven, dat sowieso, maar nu nog een
nuttige ontsluiting.

Stefan