[OSM-talk-nl] tileserver update

Gert Gremmen GertGremmen at ce-test.info
Thu Jan 10 11:16:52 UTC 2008

Oh ja, lees level 16 waar ik 17 schreef.
Ik bedoelde het meest gedetailleerde level.

De meest up to date info zit natuurlijk in openstreetmap.org server
zelf.

tile.openstreetmap.nl maakt daar regelmatig een kopie van, maar loopt
altijd achter.

De updates van de (mapnik)kaart  op  de nl-server staat daar los van.
Wel is het zo dat de centrale
openstreetmap kaart eens per week geupdated wordt, waar de nl-server dat
vaker doet. Maar zoals
gezegd, vooral op level 16.

Op dit moment is het zo dat je updates
sneller op de nl-server zichtbaar zijn onder mapnik
dan op tiles at home server onder osmarender.
De laatste heeft problemen met veel NL-tiles.

Mijn eigen t at h renderclient crashed 3-4 x per dag, meestal op een NL
tile, omdat de
inkscape de 32 bit geheugengrens bereikt.

Regards,

Ing. Gert Gremmen