[OSM-talk-nl] Tileserver op Nederkaartblog

Martijn van Exel mvexel at gmail.com
Tue Jan 15 22:48:24 UTC 2008

Hoi allen,

Iedereen die zich betrokken voelt is in principe welkom, hoewel het me
niet erg constructief lijkt om met meer dan, zeg, zes man daar te
zitten. We kunnen natuurlijk van tevoren op lijst of irc discussiƫren
over relevante onderwerpen:
* Opschalen tileserver, hoe?
* Performance (parallelle aanroepen met aliases zijn geen
wondermiddel[1], wat is er nog meer te doen? Andere webserver?)
* Demo van de veelzijdigheid van mapnik en de stylesheets, zie mail
Martijn P
* ...noem het maar...

Ik denk dat we met de huidige aanmeldingen + Lambertus een mooi team
daar hebben zitten om diep te gaan over deze onderwerpen :)

De aanmeldingen tot nu toe overziende wil ik zaterdag 16 februari,
12:00 voorstellen voor deze meeting. JR Online heeft ons inderdaad
uitgenodigd in Enschede. Om een bezoek aan Twente dubbel de moeite
waard te maken, lijkt het me leuk om er ook een mapping party van te
maken. Wie is er bekend in de regio en weet waar we moeten zijn?
Wellicht kunnen we ergens tegen een schappelijk tarief overnachten?!

Nou, laat de ideeƫn maar komen!
Martijn (vE)

[1] Zie een voorbeeld op http://www.mvexel.dds.nl/osm/. Ik merk niet
zoveel verschil in vergelijking met tile.openstreetmap.nl.

Op 15 jan 2008, om 22:51 heeft Freek het volgende geschreven: