[OSM-talk-nl] subway

Lambert Carsten lhc.osm at solcon.nl
Thu Jan 17 11:08:44 UTC 2008

On Wednesday 19 December 2007 10:07:27 Lambert Carsten wrote:
> In Amsterdam heeft een stuk van de Weesperstraat een tag railway=subway
> gekregen. Dit is volgens mij niet juist:
> -De metro kan onmogelijk nodes delen met de weg.
> -De layer van de metro is duidelijk lager dan die van de weg, maar een way
> kan niet tegelijkertijd in verschillende layers zitten logischerwijze.
> -Waar komt de data vandaan? GPS werkt niet onder de grond, op sateliet
> foto's is de metro niet te zien, of is dit laatste echt gezeur? :-) .
>
> Kan ik die tags gewoon verwijderen?

Hier is geen reactie op gekomen dus heb ik die tags verwijderd.

Ondertussen heeft Martijn van Exel de subway uitgebreid naar halte
Wibautstraat. Het is wel een nieuwe way (dus niet de oorspronkelijke highway
getagged met railway=subway), maar er zijn nodes die gedeeld worden met een
highway. Verder is die way getagged met highway, ref, oneway e.d. oftewel de
way is gekopieerd van de wibautstraat.
Wat is hier aan de hand? Kun je (Martijn van Exel) hier even naar kijken of
anders uitleggen wat je bedoeling is? Dan weet ik of ik er verloopig af moet
blijven.

Lambert Carsten