[OSM-talk-nl] tram railways

Martijn van Exel mvexel at gmail.com
Mon Jan 21 22:17:20 UTC 2008

We moeten dan denk ik even overleggen over de manier waarop we dit doen. Ik
ben ook bezig met de trambanen en zie wel wat vragen en discussiepunten
oprijzen. Ik noem wat gedachten die ik heb:
* We kunnen ook bij GVB aankloppen, maar de integratie met het al in OSM
bestaande wegennet is alsnog handwerk.
* Hoe om te gaan met vrijliggend <--> gedeeld met een bestaande weg? Ik maak
alleen een 'eigen' way voor de tram als de straat uit twee ways bestaat.
* Hoe om te gaan met haltes die aan weerszijden van een kruispunt liggen? Ik
maak twee nodes aan maar er is volgens mij nog geen manier om een 'oneway'
halte aan te maken..
* Ik heb nog geen ervaring met relations in JOSM, die wel gebruikt moeten
worden voor de lijnen (dus niet de fysieke tramsporen maar de lijnvoering).
* Ik heb eind vorig jaar al eens wiki's gemaakt voor het bijhouden van de
voortgang van tram[1] en metro[2] in Amsterdam. Wellicht kunnen we daarop
ook discussiepunten aanstippen.

[1] http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Amsterdam_Tram
[2] http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Amsterdam_Underground

Op 21-01-08 heeft Floris Looijesteijn <osm at floris.nu> het volgende