[OSM-talk-nl] nl tileserver in RD ?

Richard Duivenvoorde rdmailings at duif.net
Wed Jan 23 20:26:27 UTC 2008

Beste mensens,

prachtig die nederlandse tileserver, en het staat om mijn verlanglijstje
om er zelf ook eens een in elkaar te zetten.

Is deze handleiding nog uptodate?
	http://tile.openstreetmap.nl/README.txt

Paar vraagjes daarbij:
- Klopt het dat ik osmosis nodig heb om alleen de nederlandse data te
downloaden?
- De url http://www.bretth.com/osmosis/osmosis-latest.zip uit de
README.txt loopt dood, op
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Osmosis staan de juiste url's.

Verder niks dan lof over zo'n handleiding!!
(beetje onder voorbehoud, heb 'm nog niet uitgevoerd ;-) )

Er zijn toch nog veel organisaties/overheden, die een referentie
kaart/ondergrond nodig hebben, maar niet al hun data kunnen/willen
overzetten naar 900913 of 4326. Of dat eigenlijk uit principiele redenen
nog niet willen.

Ik zie nu regelmatig dat ze uiteindelijk toch OM gaan, omdat Google maps
nu eenmaal van die mooie 'gratis' gedetaileerde stratenkaarten heeft.

Ik zou ze zelf veel liever aan de OSM/OL combinatie helpen, maar zoals
gezegd, ik heb even geen eigen  tileserver in RD bij de hand....

Dus mijn vraag: Als jullie de data in Postgis hebben geladen (uh, daar
hebben we het toch over he?), is het een 'kleine' moeite om de boel te
projecteren naar Rijksdriehoek stelsel. (Mits je de juiste proj strings
voor 28992 en 900913 hebt)
Misschien is het een idee om ook een lagenset in RD te renderen, en die
aan te bieden via de nl tileserver? Ik weet niet of de
diskruimte/hardware/bandbreedte dat toelaat, maar als  het ok is voor
jullie, wil ik eventueel wel behulpzaam zijn.

Groet Richard Duivenvoorde