[OSM-talk-nl] Persbericht "OpenStreetMap maakt gratis kaart in de Friese taal", versie 2

ante at ffii.org ante at ffii.org
Wed Jan 30 10:20:44 UTC 2008

On Tue, January 29, 2008 10:17 pm, Lambertus wrote:
> Bij deze een herziene versie, nr 2. Met daarin de wijzigingen zoals
> voorgesteld door Zoran, Ante en Martijn v E. Dank daarvoor.
>
> Graag reaktie. Wanneer dit goedgekeurd wordt kan Theun een tweede vertaal
> slag doen en laat ik het even zien aan iemand die Fries 'gestudeerd'
> heeft.
>
> Hoe stuur je eigenlijk een tweetalig persbericht? Twee Word documenten of
> onderelkaar geplakt in een HTML email als deze? Ante, wat zeg jij daarvan?

Vrijschrift persberichten zijn plain text, geen bijlagen.
Voorbeeld:
http://mailman.vrijschrift.org/pipermail/news/2007-December/000075.html

Subject line: mailman zet er zelf " [persbericht] " voor.

> =PERSBERICHT=

Persbericht OpenStreetMap Nederland
datum

> [...]
> aantrekkingskracht
> op de commerciële kaartenmakers. Door het ontbreken van commerciële
> belangen
> en het open karakter is het voor OpenStreetMap mogelijk om actief te zijn
> op
> gebieden die door de traditionele kaartenmakers niet interessant gevonden
> worden." aldus Lambertus IJsselstein, woordvoerder van OpenStreetMap. "Een
> mooi voorbeeld hiervan is de Friestalige kaart. Voor zover wij weten is
> dit
> een unicum: er was tot nu toe geen Friestalige digitale kaart van

We hebben toch alleen Friesland in het fries?

> [...]
> OpenStreetMap de afgelopen jaren wereldwijd vrijwilligers enthousiast
> gemaakt om gewapend met GPS en notitieblok de vrije wereldkaart steeds
> beter
> en completer te maken.
>

> De kaart in de Friese taal is te bekijken op:
> http://frysk.tile.openstreetmap.nl
>
> Zie voor meer informatie over OpenStreetMap: http://www.openstreetmap.nl
>
> Het OpenStreetMap forum is te bezoeken op: http://forum.openstreetmap.org
>

> 0-0-0-0-0-0
>
> Noot voor de redactie:
>
> Contactpersoon namens OpenStreetMap Nederland:

Het archief is open, ze zijn dus voor iedereen te zien

wederom:
http://mailman.vrijschrift.org/pipermail/news/2007-December/000075.html

vriendelijke groet,
cordialmente,