[OSM-talk-nl] Buslijnen

Gert Gremmen Administrator at ce-test.info
Tue Jul 8 18:21:33 UTC 2008

Ik denk dat in een relatie alleen network = lpt nu gerenderd wordt...

Voorlopig alleen te zien op openfiestkaart.nl (met de layer OV
aangklikt).

Rob, kan jij dat even toelichten, welke tags nu
tot een zichtbare route leiden ? (in leiden!!;<)))
Doet de pref_color er iets toe ??

De andere buslijnen in leiden zijn "in hardware" getagged (zoek ze maar
eens op), en hebben nog geen relatie.
De routes in delft hebben juist alleen maar een relatie.
Ook de routes in  Almere zijn "in hardware" ge-tagged, maar hebben wel
een relatie zoals jij opgezet hebt (geen lpt dus)
Ik denk dat daar ook alleen de hard ge taggede ways worden geplot:

Die met eigenschap:

Bus=yes
Ik zou gaan voor uitsluitend relaties als volgt:

type = route
route = bus
ref = 88
name = Bus 88   (name is zichtbaar in relatie editor)
note = Oegstgeest-Den Haag
network = lpt
operator = conexxion

Op die stukjes waar heen en terugweg verschillen
kan je toevoegen:

Role = forward  of  backward

De bushaltes zitten op een node, die bovendien
Deel uitmaakt van de way waarover de rout gaat.
Nodes maken in principe geen deel uit van de relatie (dacht ik).

Gert