[OSM-talk-nl] Homebrew navigatie/maprender

berend at cyberwizzard.nl berend at cyberwizzard.nl
Wed Jul 16 13:58:20 UTC 2008

Hey luitjes,
Ik wil een poging doen een maprenderer cq navigatie iets in elkaar te
 zetten in Java. Nou weet ik dat veel programma's (helemaal voor
embedded  devices) de kaart opdelen in blokken (in een klein formaat)
en dat  gebruiken voor routering en rendering zodat je niet steeds de
hele kaart  hoeft in te lezen.
Nou is mijn probleem dat ik me dit altijd voorstelde in een x-y grid
maar de coordinaten op een kaart zijn nu natuurlijk niet simpelweg x-y
 aangezien de wereld rond is. Hoe los je dit nu op als je een kaart in
 blokken wil opbreken? Ik zou simpelweg smerig kunnen stellen dat de
afwijking in Nederland niet te groot zou worden en dan simpel
vierkante  secties kunnen maken van 1x1km zodat het idee van een grid
blijft werken.
Echter zou dan bij de kaart van Europa het al een stuk minder leuk
worden. En tevens lijkt me dit niet de preferred way zeg maar...
Groeten Berend