[OSM-talk-nl] Homebrew navigatie/maprender

berend at cyberwizzard.nl berend at cyberwizzard.nl
Wed Jul 16 14:59:39 UTC 2008

Ik wil voor een carputer project navigatie hebben gebaseerd op de OSM
kaarten.

Het geheel is in Java opgebouwd en heeft behalve een X server niets nodig
(linux based dus). Ik ben dus op zoek naar turn-by-turn navigation op de
OSM kaarten (of een andere gratis kaart - die wss niet bestaat) en die zich
laat embedden in de Java framework. Dit mag ook via dbus maar mijn
zoektocht naar native Java progsels liep op niets uit, vandaar de poging om
te kijken of ik niet zelf iets dergelijks van de grond kan krijgen: de
interface kan uit de framework worden gebruikt. Dan blijft de GPS
aansturing, kaart renderer en route berekening over.

Ik heb nog hoop voor Navit maar dit project lijkt ook niet echt uit de
startblokken te komen. Tevens is er een beperkte dbus interface maar
hierbij is het niet mogelijk het venster te verbergen cq te tonen wanneer
nodig. Ook is de navigatie op dit moment helemaal stuk met OSM kaart en dit
is al meer dan 5 maand zo...

Berend