[OSM-talk-nl] http://www.nieuwekaart.nl

Milo van der Linden mlinden at zeelandnet.nl
Fri Jul 18 09:00:31 UTC 2008

De nieuwe kaart werft op dit moment veldwerkers. M.a.w. ze kunnen de
snelheid waarmee nieuwbouw en projecten ontstaan niet bijbenen.

Wat we wel zouden kunnen doen aangezien de nieuwe kaart een mooi open
initiatief is van het Nirov is onszelf inzetten om onjuistheden te
melden zodat de nieuwe kaart zichzelf ook snel kan aanpassen aan de
werkelijkheid.

Laten we deze mooie bron van open informatie steunen door bij hen aan te
dragen wat er beter kan.

Het is dus een win-win:

- - OSM-ers kunnen kijken waar nieuwe wijken / terreinen gepland staan en
met de GPS op zak kijken wat al kan worden getekend
- - OSM-ers kunnen de nieuwe kaart helpen door correcties aan te dragen op
plannen die "niet zijn/niet komen" of wijziging in de vorm/contour van
terreinen.

Leuk traject, maar eigenlijk zou je deze layer alleen willen kunnen zien
als je "(veld)technisch" bezig gaat, ze mag uiteraard niet de gewone
kaart vervuilen.