[OSM-talk-nl] Meeting: Maandagavond 4 Augustus

Martijn van Exel mvexel at gmail.com
Tue Jul 22 22:19:34 UTC 2008

> Mijn idee is om op de meeting van 4 aug. Duidelijk de Nederlandse
> kaders
> van OpenStreetMap te bespreken; wat is de rol van NL in het grotere
> geheel en hoe kunnen we bepaalde dingen stroomlijnen.

Goed idee, maar dan moeten we daarnaast niet ook nog allerlei
inhoudelijke topics op de agenda zetten. Het zijn maar 2 uurtjes.
Laten we het dan voornamelijk over (let op, vieze woorden) taken en
verantwoordelijkheden hebben. Kunnen we logische eenheden smeden die
zich bezighouden met financiƫn, promotie (praatjes, mapping parties,
wiki, website..), techniek (server, aandeel in int. ontwikkelingen),
data (acquisitie, conventies), en vul maar aan.

> Daarom lijkt het me geen overbodige meeting, integendeel. De zaken die
> we gaan bespreken hebben hopelijk op termijn effect op de manier
> waarop
> we in Nederland georganiseerd zijn.

Eens.

> Veel agenda punten hebben ook helemaal niet van doen op de centrale
> OSM
> organisatie, sterker, het lijkt me goed om ons te concentreren op het
> bespreken van zaken die in het NL "chapter" spelen.

Juist! We verdienen meer & betere organisatie. Als je kijkt naar de
organisatiegraad en de activiteit van onze oosterburen - daar ben ik
wel een beetje jaloers op. Het praatje van Jochen Topf over de stand
van zaken in Duitsland leverde behoorlijk wat oeh-s en aah-s op.
Regionale clusters met maandelijkse bijeenkomsten, mooie stands op
beurzen, een OSM-boek, een kaart zo gedetailleerd dat zelfs de
individuele dierverblijven van de Berlijnse zoo zichtbaar zijn... Nou
ja, je kunt overdrijven, maar het kan in NL ook nog wel een beetje
beter. Een prima thema voor een meeting - als er daarna ook mensen
zijn die de verantwoordelijkheid gaan nemen.

> Helaas worden de reizen naar Londen nog niet gesponsord. Zoals velen
> kan
> ik het me gewoonweg niet veroorloven een ticket voor een event in
> Engeland te kopen.

!? Iedereen die denkt een zinnige bijdrage te kunnen leveren kan bij
ondergetekende vergoeding aanvragen voor reis en verblijf. Hoe hard
moet ik dat eigenlijk roepen?

--
martijn van exel -+- mvexel at gmail.com -+- http://schaaltreinen.nl/