[OSM-talk-nl] Even voorstellen

Stefan de Konink skinkie at xs4all.nl
Tue Jun 24 14:37:51 UTC 2008

Hoi :)

Robin Harmsen schreef:
> Ik ben Robin Harmsen, 24 jaar oud, wonenende te Maarssen,
> afgestudeerd HBO Informatica, Master-Student Medische Informatiekunde
> aan de UvA/AMC. En kwam dit geweldige project per toeval tegen op
> internet en zou graag hier en daar willen bijdragen.

Leuk dat je meedoet :) Leuke studies ook ;)

> Zo heb ik grote interesse in het mappen op zich, helaas heb ik zelf
> hier geen apparatuur voor. Het (mee)bouwen van software componenten,
> zoals de distributed renderer, en het misschien ontwikkelen van een
> zo veel mogelijk geautomatiseerde mapper op basis van GPS en
> eventueel automatische foto apparatuur.

http://wiki.openstreetmap.org/index.php/Mapgenerator

Dit project bevat een algoritme dat kan updaten. Het probleem momenteel
is natuurlijk foto's maken van verkeersborden / straatbordjes, maar
zelfs dan kun je nog niet precies zeggen waar een weg begint en eindigt.
Maar goed, persoonlijk denk ik dat het bovenstaande project samen met
foto herkenning 'the way to go' is.

> Helaas heb ik dus zoals ik al vermelde geen GPS apparatuur, dus zal
> ik me eerst nog bezig houden met een beetje oriƫnteren wat er zoal op
> het project gebeurd, en eventueel hier en daar wat software proberen
> en ideen opperen voor uitbreidingen/verbeteringen en deze misschien
> zelfs zelf implementeren.

Wellicht zijn er nog wat Amaryllo's (GPS doosjes), dus als je van
fietsen of lopen houdt ;)

> PS. Een idee wat al bij me opkwam is het opzetten van een soort
> reisplanner voor het Openbaarvervoer zoals 9292, alleen dan op basis
> van een kaart (in eerste instantie zonder vertrektijden, maar routes
> zou moeten kunnen)

Als we dat kunnen combineren met kosten van OV-chip en de strippenkaart
kosten, kunnen we weer een PR momentje houden. Het probleem nu is wel,
dat de routes nog niet allemaal beschikbaar zijn.

Stefan