[OSM-talk-nl] celldb.org live

Lambertus osm at na1400.info
Wed Mar 12 15:47:00 GMT 2008

Martijn Pannevis wrote:
> Ik heb zelf een N95, met GPS, maar met GPS aan is de accu byzonder snel
> leeg. Echt 2 uur ofzo. CellID uitlezen doet je telefoon intern al, en
> hoeft dus geen (extra) stroom te kosten.

Dat lijkt me dan een hardware probleem/bug van de N95 (3.5 V 950 mAh ->
3.33 Wh) want mijn Garmin doet minstens 16 uur op een setje 2700 mAh @
2.5 V -> 6.75 Wh, dus een verbruik van 1/4 dan dat van een N95.

Hmm zo te zien valt het eigenlijk nog wel mee, als je alle andere
functies van de N95 meeneemt. Blijkbaar is de accu gewoon te licht voor
zo'n uitgebreid apparaat.