[OSM-talk-nl] bebouwde kom

Theun theun.mail at gmail.com
Sun Mar 16 11:59:53 GMT 2008

De AND data is denk ik meer iets als een bebouwd gebied (combinatie van
landuse residential/industrial etc), en niet een weergave van een bebouwde
kom. Ik heb bij mij in de buurt al verscheidene buurtschappen van enkele
boerderijen+enkele huisjes behoorlijk verkleind.

Wat is eigenlijk de definitie van bebouwde kom? Is dit het gebied binnen
komborden van dorpen (de bekende blauwe borden). Bij buurtschappen worden
soms witte borden gebruikt, maar ook lang niet altijd.

Vaak wordt in de AND-data een paar boederijen + tussenliggende weilanden
meegenomen. Dan komt zo'n buurtschap van 10 huizen qua oppervlak al snel
overeen met een dorp met 400 huizen.
Volgende voorbeeld heb ik nog niet aangepast:
http://geo.topf.org/comparison/index.html?mt0=googlehybrid&mt1=tah&lon=4.2933583&lat=51.9950282&z=16