[OSM-talk-nl] JOSM validation errors

René Affourtit raffourtit at gmail.com
Sat Mar 22 18:38:27 UTC 2008

> Trouwens, als er heel veel problemen zijn met duplicate nodes, ik heb
> een manier om ze te repareren zonder 412 errors. Zo heb ik heel veel
> van de duplicates uit de coastline data gehaald.

Als er een manier  is om het automagisch te kunnen doen lijkt me dat verstandig.
Ik heb het deel vanaf de A16  (zevenbergen) tot de A27 (Gorinchem)
gedaan voordat ik het zat werd.

Als ik de 412's goed begrijp betekenen die (in dit geval) dat je een
node verwijderd die deel uitmaakt van een way die niet in je
gedownloade data zit. Ik heb dus iedere keer alleen de nodes gedaan
die in de viewport van JOSM zichtbaar waren. Bovendien kan je niet
klakkeloos alle nodes doen, omdat er in sommige gevallen verschillende
tags aan hangen. Zo kwam ik twee voetbal-vereningingen tegen die op
dezelfde plek stonden.

> Het wordt misschien tijd voor een "border checker" :)

Eerder voor een duplicate node checker...  Het wemelt ervan in Zuid Holland [1].
Gedeeltelijk zou het wel automatisch kunnen. Als twee nodes geen
conflicterende tags hebben kunnen ze samengevoegd worden. De truc
wordt dan om de ways aan te passen die gebruik maakten van de
verwijderde node.

[1] http://www.informationfreeway.org/?lat=51.68544907992766&lon=4.891905647343218&zoom=12&layers=B000T000F