[OSM-talk-nl] [OSM-talk] potlatch satellietfoto's

Eugene van der Pijll eugene at vanderpijll.nl
Sun Mar 23 10:16:00 GMT 2008

Skywave schreef:
>    Na een week heb ik het eindelijk af, bijna elk huis in Almere is nu
>    gemapped.
>    http://tile.openstreetmap.nl/?zoom=14&lat=52.36839&lon=5.22728&layers=B000000F

Wow! Dat ziet er echt goed uit! Goed werk, Skywave!

Wat me het meest verrast is dat het blijkbaar een haalbaar doel is om
dit voor heel Nederland te doen, als 1 persoon in een week een
behoorlijk grote stad kan doen.

Heb je enig idee hoeveel tijd je hier in totaal in gestoken hebt?

Een volgende stap zou nu zijn om ieder gebouw/huizenblok in een relatie
aan een straat te koppelen, met de huisnummers erbij. Als we op dit
niveau kunnen mappen, is het denk ik logischer om de huisnummers in een
tag van het gebouw te stoppen, dan in een segment van een straat (al is
het maar omdat segmenten niet meer bestaan, en we dus ways op moeten
splitsen. Met als gevaar, dat de ways later weer gewijzigd worden, enz.)

groeten,
Eugene