[OSM-talk-nl] Fietskaart

Lambertus osm at na1400.info
Tue Mar 25 16:50:01 UTC 2008

Wat betreft onze server: Ik heb Munin een tijdje in de gaten gehouden en
meen op te kunnen merken dat de I/O performance de server behoorlijk af
remt. Zodra er nieuwe tiles berekend moeten worden staat de browser erg
lang op de server te wachten en is in de stats duidelijk te zien dat
vaak meer dan de helft tijd de processor staat te wachten op de I/O.
Zodra er wat meer gevraagd wordt van de server lijkt(!) er niks meer te
gebeuren, wat in internet sociologie betekend dat gebruikers gaan afhaken.

<Kleine lettertjes>(voorzichtige, met respect, uitgesproken
klacht)</kleine lettertjes>