[OSM-talk-nl] Leiden zwemt

Theun theun.mail at gmail.com
Wed Mar 26 16:23:49 UTC 2008

Ik vermoed dat dit een combinatie van twee waterways was, waarvan de een
binnen de ander ligt. Die zijn dan met een relation multipolygon met role
inner/outer aan elkaar gekoppeld. De binnenste is waarschijnlijk niet
teruggezet.

Diverse eilandjes worden zo aangegeven en ook bijvoorbeeld de binnenstad van
Dokkum.

Weet iemand hoe je makkelijk gesloten ways kunt splitsen, ik heb hier
regelmatig zitten klooien (in JOSM) , kan nooit de goede node vinden. Bij de
waterway bij Dokkum zou ik deze graag in diverse verschillende waters
splitsen, het is namelijk een combinatie van meer dan 5 verschillende waters
met allemaal aparte namen. En dan zou die ondoorzichte relatie hier ook
verwijdert kunnen worden.

Theun