[OSM-talk-nl] Fietskaart

Martijn van Oosterhout kleptog at gmail.com
Thu Mar 27 08:14:10 UTC 2008

2008/3/26 Rob <rob at coolbegin.com>:
>  > Zijn er geen mogelijkheden in OpenLayers om lengtes e.d. te bepalen?
>  >  JOSM heef een measurement plugin die dergelijke berekeningen kan doen.
>  >  In iedergeval lijkt het me niet de bedoeling dat mappers die als
>  >  eigenschap aan een relatie of way gaan hangen.
>
>  nee, ik bedoelde meer dat osm2pgsql de route relatie moet analyseren
>  en meten. Dat zou nog wel te doen moeten zijn op line/weg niveau. er
>  moet dan een extra veld bij in de db met de lengte.

Geen extra veld, postgis/postgresql kan het gewoon berekenen
on-the-fly. length(way) of zoiets. Ben niet helemaal zeker welke units
eruit komen maar het zou niet moeilijk moeten zijn, mits de "ways"
tussen de nodes lopen, de lengte van een deel van een way is wel
moeilijker.

Mvg,
--
Martijn van Oosterhout <kleptog at gmail.com> http://svana.org/kleptog/