[OSM-talk-nl] celldb.org live

Martijn van Exel mvexel at gmail.com
Thu Mar 27 12:45:57 UTC 2008

Hee,

[Ik CC Jurgen van der Vlist, vanwege zijn expertise met mobiele apps
en zijn interesse om daarmee iets te doen voor OSM]

Er was laatst discussie over het toevoegen van verschillende layers in
de OSM database in de toekomst. Dat was in het kader van een vraag om
een soort sandbox-gebied te hebben ergens op een verlaten plekje in de
wereld waar je kon experimenteren met rendering. Daar werd (imho
terecht) vurig negatief op gereageerd, maar er kwam wel een idee uit
om in de toekomst verschillende data layers te hebben. Ik was
aanvankelijk niet enthousiast om dergelijke data in OSM op te nemen,
omdat het geen echte topografie is, maar als layers werkelijkheid
worden lijkt het me heel erg goed.

Kunnen we meteen eens kijken of we een mobiele app kunnen bouwen die
eenvoudige OSM-editing (toevoegen van een notitie aan de kersverse
'foutje'-database, toevoegen van POI) combineert met cell tower
harvesting. Doable? Ik denk van ja. En jullie weten ondertussen: Er Is
Geld Voor (hoe vaak moet ik dat nog roepen? ;)
--
martijn van exel -+- mvexel at gmail.com -+- http://www.schaaltreinen.nl/

Op 12 mrt 2008, om 15:22 heeft Martijn Pannevis het volgende geschreven: